Freitag, 21. Juli 2017

Mamička z neho chcela mať kantora. Grygera sa ale preslávil futbalom

Už dávno je bývalá riaditeľka základnej školy rada, že svoju nepresadila.


"Jeho sen sa mu naplnil a som za to šťastná," vysvetľovala počas sobotňajšej rozlúčky svojho syna s kariérou a priznala, že ju dojatie niekoľkokrát premohlo. "Pár sĺz mi kvapol."

Energická kantorka pôvodne videla svojho potomka za katedrou. "Prospieval s vyznamenaním. Priala som si, aby študoval a bol napríklad pánom učiteľom po mamičke. "Až keď jej Zdeněk v šiestej triede prestúpil z Holešova do športovej školy v Zlíne, kapitulovala.

" Veľa som sa tomu bránila. Mala som strach, aby sa tam nedostal do nejakej party, "priznala pani Grygerová. "Ale pri šli tréneri zo Zlína a presvedčili ma, nech ho pustíme na sústredení a že sa potom rozhodneme.Po ňom som videla, že futbal je pre neho číslo jedna, a začala ho všemožne podporovať. "

Radosť so synom najviac zdieľal jeho otec Svatopluk. "Do prvej ligy by sa v Holešove nedostal, preto som bojoval, aby šiel do Zlína. Keď nevyšiel sen ma, skúšal som to na synovi. Futbal ho bavil. Prežíval som s ním vtedy malé detstvo, "spomína Grygera senior.

Sám mal futbalovo slušne nakročené.Ako učeň v vtedajšom Gottwaldove zaujal činovníkmi ligového klubu, lenže prestupové lístky so svojím menom v Kostelci u Holešova, kde hral, ​​ani neukázal. "Mali sme tam partiu chalanov a v Gottwaldove som im povedal, že môj prestup zamietli. Často som toho potom ľutoval, a keď sa naskytla šanca u syna, povedal som si, že nemôžem dopustiť, aby dopadol ako ja, "zaprisahal sa Svatopluk Grygera, ktorý to dotiahol najďalej do župn� �ho prebor.

On bol jeho prvým trénerom. V prvej sport stavky triede ho zaviedol na štadión Mieru, lenže tam vydržal len pár tréningov. "Na ihrisku stáli dva rady chalanov a k balóne sa dostal za dve hodiny štyrikrát. To nemalo význam.Za barákom sme mali krásne asfaltové ihrisko a tam sme rok búšili do balóna každý, "líči Svatopluk Grygera.

" Zdeněk bol ohromne obetavý. Skončili sme tréning, a než som došiel domov, tak už pred domom behal s loptou, "vybavuje si Ladislav Linda, ktorý stavkove bonusy budúci oporu Juventusu Turín dostal na starosti v mladších žiakoch. A nedá na neho dopustiť.
"Bol kamarátsky a to mu zostalo. Má vynikajúcu povahu, takú by som si prial mať u všetkých chalanov. S tým už sa dá niečo robiť, "hovorí Linda, ktorý v Holešove čape talenty nepretržite už od roku 1970.

Gr ygera mal vôbec šťastie na trénerov.V Zlíne ho v šiestej triede koučoval vtedy ešte neznámy Vlastislav Mareček, ktorý sa od piky vypracoval medzi najlepších českých trénerov svojej doby.

"Vlastík mu veľmi pomohol," posiela Svatopluk Grygera poďakovanie do futbalového neba, kam Mareček predčasne odišiel pred ôsmimi rokmi. "To on ho z dorastu odporučil v sedemnástich do zlínskeho áčka."

Stačil rok a Grygera prestúpil z druholigového klubu do ambicióznych Drnovice, odkiaľ ho kúpila Sparta Praha. A odtiaľ už mal nádejný reprezentant blízko k angažmán v Ajaxu Amsterdam a Juventusu Turín, kde prežil najlepšie futbalová leta.

stavkovanie

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen